Ademtherapie

De ademcoach

Is 6 x per minuut  ademen genoeg?

Meet je rusthartslag s ’morgens direct na het wakker worden en tel je ademhalingen per minuut. In en uit ademen is 1. Zes keer per minuut ademen is dan al genoeg. Veel mensen ademen in rust echter veel sneller, soms wel tot 20 keer per minuut en dat is zonde. Het kost onnodig veel energie en kan klachten veroorzaken. Hoe adem jij? Wat doet dat bij jou?

Waarom beter ademhalen ? 

Er wordt dieper ingegaan op jouw adempatroon en hoe je deze efficiënt en rustig kunt maken en je brengen bij een ontspannen adempatroon. Je leert welke ademhalingsoefeningen het best voor jou werken. Ik kijk wat of welke situatie jouw adempatroon versterkt en hoe je daar mee om kunt gaan. De ademtherapie helpt bij klachten ontstaan door een verkeerd adempatroon. Denk daarbij aan hyperventilatie, chronische vermoeidheid, slaapproblemen, onbegrepen hartkloppingen, onrust, concentratieproblemen, te veel stress en burn-out.

Meten is weten

We beschikken over apparatuur om je ademhaling in beeld te brengen. Op deze manier kunnen we een afwijkend ademhalingspatroon herkennen, volgen en beoordelen. Ook kunnen we dan op een later tijdstip bepalen of er daadwerkelijk iets veranderd is.

Ademhaling en gedachten

Je ademhaling en je gedachten gaan vaak hand in hand. Door rustiger te ademen kalmeer je ook je brein. Dus als je diepe ontspanning wilt is het goed om te zien of een ademhalingsoefening ook bij jou werkt. Ik moedig mensen aan om bewust rustiger te ademen.

Behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering alternatieve zorg.

Ben je geïnteresseerd en wil je meer weten?

Bel naar 0566-651890 of mail naar info@fysiotherapieakkrum.nl

Als je lichaam verandert, dan verandert je denken.

Ik ben Lidie Westerhoven, natuurgeneeskundig therapeut en ademcoach. Ik help je graag op weg naar een betere manier van ademhalen.